sobota, 27 kwietnia 2013
czwartek, 25 kwietnia 2013
To już 5 lat powstaje moja WSK..
Ostatnio postanowiłem zrobić małe podsumowanie prac związanych z moim projektem. Dotarło do mnie że to już 5 lat minęło od momentu, w którym kupiłem ramę nieznanej wtedy mi marki i rozpocząłem jej modyfikacje. Wtedy chodziłem jeszcze do gimnazium i nie zdawałem sobie do końca sprawy jak daleko to wszystko zajdzie. To jeszcze nie koniec prac związanych z projektem ale pozwolę sobie podsumować ogólnie dotychczasowe prace:
2008r
- zakup ramy Ducati Penta Moto Dakarino 50
- rama została dostosowana do silnika w2 175cc
- naprawiony został wahacz ( złamany i pogięty )
- kupione koła z obręczami DID JAPAN ( Honda XL, MTX )
- kupione zawieszenie z Yamaha DT 80 LC ( hamulec bębnowy)
- obliczenie oraz wykonanie 1'go dyfuzora
2009r
- kapitalny remont silnika oraz krućca pod gaźnik BING LINK , LINK
- wykonanie instalacji elektrycznej pod zapłon bateryjny
2010r
- obliczenie oraz wykonanie docelowego dyfuzora LINK
- wykonanie hydraulicznego siłownika sprzęgła LINK
2011r
- wykonanie form docelowej wersji laminatu
- zmiana instalacji elektrycznej ( zapłon na krótko )... LINK
- zakup emblematów z WSK Sport
- kupione handbary Polisport
- pierwsze odpalenie LINK
2012r
- kompletowanie układu napędowego
- dopasowanie wszystkich elementów przed malowaniem
- wykonanie docelowego krućca z zaworem membranowym pod gaźnik Jikov LINK
- pierwsze testy motocykla LINK
- przygotowanie elementów do malowania proszkowego LINK
2013r
- ocynkowanie elementów LINK
- malowanie proszkowe LINK
- kompletna instalacja
- kompletny układ napędowy
- zmiana zawieszenia przedniego wraz z kołem ( hamulec tarczowy ) LINK
- przygotowywanie motocykla do sezonu 2013...
Do dalszej pracy motywuje mnie świadomość, że to już bardzo długo czasu spędzonego w garażu wiele wyrzeczeń oraz pieniędzy oraz najważniejsze czyli ludzie którzy wspierają uznaniem, poradami i dobrym słowem. Z góry chciałbym podziękować tym osobom, które w sposób bezpośredni lub pośredni przyczyniają się do ukończenia projektu. Mi samemu pozostaje życzyć sobie dalszej wytrwałości i zapału do ukończenia wieloletniej pracy... ! :)
środa, 24 kwietnia 2013
Maj / Czerwiec 2013 - start !
Motocykl jest już prawie kompletny, poza drobnymi szczegółami. Pod koniec maja / czerwiec przewiduje uruchomienie silnika i pierwsze testy :)
sobota, 30 marca 2013
Hamulec tarczowy, elektryka... jeszcze troche zostało.
Hamulec przedni jest już w 100% gotowy i sprawny. Została założona
nowa tarcza hamulcowa oraz klocki, pompa zalana świeżym płynem
hamulcowym DOT4 i odpowietrzony układ. Skuteczność hamowania jest
wyczuwalnie większa niż na poprzednim ( bęben + szczęki ). Obecnie
kompletuje tylni hamulec. Z wiązki elektrycznej został niedawno
podłączony włącznik zapłonu oraz podświetlanie LED wskaźnika temp.
silnika. Do podłączenia została przednia lampa. Pod silnik została zamontowana osłona
a w układzie wydechowym brakuje jeszcze tylko dyfuzora, do którego musi
zostać dospawane mocowania drugiej sprężyny mocującej go do cylindra.
Brakuje jeszcze owiewek na bak, które będą wykonane z laminatu w późniejszym terminie.
Brakuje jeszcze owiewek na bak, które będą wykonane z laminatu w późniejszym terminie.
piątek, 22 marca 2013
Nowe zdjęcia..
piątek, 15 marca 2013
Wskażnik temp. silnika
Jak to pisałem wcześniej stary mechaniczny czujnik uległ uszkodzeniu i żeby nie kupować następnego postanowiłem wykorzystać trochę rzeczy, które zalegają w garażu. W ruch poszła stara konsola wskaźników z Poloneza "Borewicza". Wymontowałem z niej potrzebny mi wskaźnik temp a następnie dopasowałem go do do obudowy tego uszkodzonego. Teraz jeszcze podłączyć czujnik, który będzie wkręcony do radiatora głowicy i powinno działać :)
środa, 13 marca 2013
Kompletowanie ramy :)
Wczoraj do ramy motocykla został zamocowany silnik, w którym już jakiś czas temu został wymieniony tłok na oryginalny ( poprzedni miał skrócony płaszcz od strony dolotu o 3mm) oraz wykonane honowanie cylindra. W silniku nie ma zamocowanego jeszcze krućca membrany oraz gaźnika.
Obecnie kompletuje instalacje elektryczną. Jak do tej pory została podłączona cewka zapłonowa oraz tylna lampa stopu, podłączona do czujnika stopu przy pompie hamulcowej. Obie pompy, zarówno hamulcowa jak i sprzęgłowa zostały wyczyszczone oraz zostały kupione nowe podkładki miedziane końcówek przewodów.. Gdy obydwa układy będą spięte zalane, zostaną świeżym płynem i odpowietrzone. Udało mi się również zamocować siłownik sprzęgłowy oraz dolny ślizg łańcucha przy tylnej zębatce, który pochodzi z motocykla Suzuki RMZ. W dalszym ciągu czekam na przesyłkę : tarcza hamulcowa przednia oraz komplet nowych klocków. Rozwiercane są również półki zawieszenia pod nowe lagi z hamulcem tarczowym.
Obecnie mam kłopot z czujnikiem temp, mianowicie docelowy mechaniczny czujnik uległ uszkodzeniu przy montażu, które kwalifikuje go do wyrzucenia ( został przerwany układ między zbiorniczkiem a zegarem ). Mam pewną koncepcje zastosowania elektrycznego czujnika z Poloneza 1500 oraz wkomponowanie go w obudowę uszkodzonego czujnika mechanicznego. Całość chcę podświetlić diodą LED aby niepotrzebnie nie obciążać prądnicy.
Obecnie kompletuje instalacje elektryczną. Jak do tej pory została podłączona cewka zapłonowa oraz tylna lampa stopu, podłączona do czujnika stopu przy pompie hamulcowej. Obie pompy, zarówno hamulcowa jak i sprzęgłowa zostały wyczyszczone oraz zostały kupione nowe podkładki miedziane końcówek przewodów.. Gdy obydwa układy będą spięte zalane, zostaną świeżym płynem i odpowietrzone. Udało mi się również zamocować siłownik sprzęgłowy oraz dolny ślizg łańcucha przy tylnej zębatce, który pochodzi z motocykla Suzuki RMZ. W dalszym ciągu czekam na przesyłkę : tarcza hamulcowa przednia oraz komplet nowych klocków. Rozwiercane są również półki zawieszenia pod nowe lagi z hamulcem tarczowym.
Obecnie mam kłopot z czujnikiem temp, mianowicie docelowy mechaniczny czujnik uległ uszkodzeniu przy montażu, które kwalifikuje go do wyrzucenia ( został przerwany układ między zbiorniczkiem a zegarem ). Mam pewną koncepcje zastosowania elektrycznego czujnika z Poloneza 1500 oraz wkomponowanie go w obudowę uszkodzonego czujnika mechanicznego. Całość chcę podświetlić diodą LED aby niepotrzebnie nie obciążać prądnicy.
Subskrybuj:
Posty (Atom)