sobota, 4 grudnia 2010

Hydrauliczne uruchamianie sprzęgła..

  Kolejną modernizacją silnika na jaką się zdecydowałem było zastąpienie tradycyjnej linki sprzęgła na układ hydrauliczny. Cały układ składa się z pompy hamulcowej (lewej) ze skutera Aprilia, siłownika zrobionego samodzielnie oraz przewodu łączącego. Siłownik wykonałem własnoręcznie przy użyciu tokarki i frezarki na szkolnych zajęciach praktycznych (materiał stal). Z racji nie zbyt wysokiej wydajności pompy jak na wymiary siłownika problemem było dobranie odpowiedniego przewodu łączącego.. Ostatecznie zdecydowałem się zastosować cienki przewód układu pneumatycznej blokady kipra z samochodu ciężarowego STAR, z jednorazowymi końcówkami zaciskowymi. Odpowietrznik siłownika - Fiat 126p. Do prawego karteru zostały wykonane dwa nowe aluminiowe mocowania siłownika (spawanie TIG) z wkręconymi utwardzanymi szpilkami na kleju do gwintu. Do uszczelnienia tłoka siłownika został założony najzwyklejszy oring. Układ został przetestowany, i stwierdziłem jego 100% sprawność.

  Przekrój siłownika:
  Pompa:
  Siłownik:

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do uszczelnienia silnika polecam zwłaszcza gumowe oringi wykonane z NBR. Na stronie https://powerrubber.com/oringi-gumowe-co-to/ można znaleźć informację o ich wyjątkowej odporności na działanie substancji takich jak oleje, smary silnikowe, a nawet płyny hydrauliczne. Z tego względu oringi NBR znajdują zastosowanie przede wszystkim w motoryzacji.

    OdpowiedzUsuń