1. Prądnica
Ponieważ w motocyklu mam obecnie założoną nowiutką prądnice, której po prostu szkoda przerabiać ( może posłużyć w oryginalnej WSK ) postanowiłem na rzecz CDI wykorzystać inną, która służyła jako zapasowe części. Na początek zostały zdemontowane wszystkie elementy z płytki na której znajduje się przerywacz. Widziałem już kilka wariantów mocowania impulsatora lecz postanowiłem zamocować go do tej samej płytki, do której mocowany jest przerywacz co da mi możliwość regulacji zapłonu o jakieś ok. 10 stopni. Znacznik
Drugi etap to zlokalizowanie w prądnicy cewek ładowania ponieważ jedna z nich będzie właśnie wykorzystana do zasilania modułu zapłonowego. Cewka została zdemontowana z prądnicy, uzwojenie rozwinięte a korpus cewki zawieziony do zakładu w celu nawinięcia drutem 0.2mm podwójnie emaliowanym.
Impulsator został już zamówiony a cewka na dniach będzie do odbioru.
2. Moduł zapłonowy
Moduł to kolejny wymagany element układu CDI. Najpopularniejsze wśród użytkowników WSK są uniwersalne moduły zapłonowe 2t znane z chińskich skuterów. W moim układzie będzie zastosowany moduł wykonany ręcznie rozbudowany o przyspieszacz tranzystorowy. Miałem okazje przetestowania oryginalnej WSK m21w2 z zapłonem CDI z dwoma różnymi modułami ( uniwersalny oraz ręcznie wykonany z przyspieszaczem ). Według mnie silnik na domowym module wkręca się lepiej na obroty oraz podczas przyspieszania na wyższych obrotach zauważalna była poprawa. Moduł jest już w trakcie budowy, będzie gotów niebawem.
Dzień Dobry, mógłby Pan przesłać schemat płytki z przyspieszaczem?
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.
OdpowiedzUsuń