środa, 14 sierpnia 2013

Po testach czas na zmiany..


  Po próbach na torze, które nie przyniosły oczekiwanego efektu postanowiłem ustalić plan działania. Zostanie rozebrany na części pierwsze silnik, żeby zweryfikować problem. Oprócz tego w planach jest zrobienie polerki skrzyni korbowej, wypełnienia na wał korbowy. Zostanie także wykonany nowy układ wydechowy z nowym dyfuzorem strojonym na 6950 rpm oraz nowy kruciec ssący pod gaźnik BVF fi:30mm oraz kilka innych modyfikacji takich jak np. ponowna zmiana przełożenia, które jest jeszcze zbyt długie.






czwartek, 1 sierpnia 2013

Strojenie dyfuzora..


 Środkowy element dyfuzora został skrócony ze 150mm na 70mm. Czy przyniesie to oczekiwany efekt ? To pokarze już pierwsza jego próba którą planuję już niebawem na torze motocrossowym w Myślenicach.








wtorek, 2 lipca 2013

Pierwszy poważny test..

  Przez ostatni tydzień, świeżo po naprawie uszkodzonego zabieraka zębatki tylnej przeprowadziłem szereg próbnych przejazdów w ciężkim terenie. Zapłon lekko opóźniony, mieszanka 1:40, dysza główna z 250cc. Podczas jazdy w lesie zauważyłem, że silnik jest dość mocny w dolnych obrotach lecz słabnie i zaczyna się dusić pod wpływem dużego obciążenia ( jazda pod górkę ) a dodawanie więcej gazu w tej sytuacji jeszcze bardziej pogarsza sytuacje. W związku z tym odbyła się również jazda próbna na pobliskim torze motocrossowym aby porównać czy podobne zjawisko występuje po prostym odcinku drogi. Z początku silnik miał problem z odpaleniem, zalana świeca zapłonowa robiła niesamowite przebicie co uniemożliwiło uruchomienie silnika. Świeca nie była okopcona lecz czarna i mocno zalana. Została zdjęta końcówka tłumiąca z układu wydechowego. Nowa "iskra" okazała się zbawieniem. Po chwili zrobiło się bardzo głośno. Silnik odpalił za pierwszym kopem. Chwila na rozgrzanie a potem przepustnica w górę.. Próbny przejazd po prostej asfaltowej drodze wzdłuż toru przyniósł miłe zaskoczenie. 1,2,3 - na każdym biegu przyspieszał bez najmniejszego zająknięcia się, bez żadnego zdławienia czy przerywania, z wyczuwalnym rezonansem.. Później przyszedł czas na pierwszą próbę na torze. Efekt podobny do jazdy po asfalcie. Przyspieszenie i obroty max. w porządku. Warunki były bardzo niesprzyjające ponieważ tor był mocno rozmoknięty a ziemia miała konsystencje lejącego się betonu co skutkowało zerową przyczepnością tylnego koła :) Jazda zakończyła się zacięciem się przepustnicy i błyskawicznej akcji gaszenia :)
Podsumowując: motocykl jeździ dobrze lecz tylko po prostych odcinkach jak tor, droga itp. Przy lekko większym obciążeniu dławi się i nie chce jechać. Przyczyną może być źle obliczony dyfuzor lub parę innych czynników. Przy następnych próbach zastosuję oryginalny gaźnik Jikov (JAWA 350) z oryginalną dyszą. Przy następnych testach postaram się wrzucić jakieś filmiki, ale o tym na bieżąco na blogu, pozdrawiam !

wtorek, 11 czerwca 2013

Morelowa pomarańcza czyli "KTM look" w WSK i pierwsze testy..

  Kolorystyka pomimo jeszcze kilku niedociągnięć prezentuje się całkiem przyzwoicie. Teraz bardziej do rzeczy. Do skompletowania została jeszcze przednia owiewka lampy oraz tylni błotnik. Musze także wymyślić sposób przymocowania ślizgu łańcucha na wahaczu. Po pierwszych przejazdach myślę że wszystko idzie w dobrym kierunku. Hydrauliczny układ uruchamiania sprzęgła, skrzynia biegów oraz hamulec działają bez najmniejszych zarzutów z czego jestem bardzo zadowolony. Nadal pozostaje kwestia strojenia dyfuzora ( istnieje prawdopodobieństwo że będzie to potrzebne ). Podczas testów uszkodzeniu uległ zabierak zębatki w piaście koła. Element ten pochodził ze znacznie słabszej konstrukcji i będzie potrzeba wykonania niebawem nowego o mocniejszej budowie..

sobota, 11 maja 2013

Silnik uruchomiony.. :)

  Ostatnio został uruchomiony silnik motocykla. Pracuje równo nic się w nim nie dzwoni. Dla próby została zamieniona dysza główna z innego gaźnika. Pierwszy raz po remoncie zapalił bez większego problemu. Jedynym minusem jest hałas, ponieważ został wymontowany wkład tłumiący z końcówki, ale kto wie może już tak zostanie.. :)