piątek, 22 czerwca 2012
Czerwiec 2012, przemyślenia..
Z niecierpliwością czekam na wakacje, ponieważ brak funduszy na dalsze prace zahamował postępy przy motocyklu. Obecnie przygotowuje ramę do wypiaskowania ( spawanie mocowań układu wydechowego, dorabianie z pasa gumowego chlapacza nad tylnym kołem ). Tak jak to mówiłem wcześniej całość zostanie wypiaskowana oraz zawieziona do malowania proszkowego. Zmieniła się koncepcja co do ostatecznej kolorystyki, którą w niedługim czasie zaprezentuje :) Pozdrawiam
sobota, 5 maja 2012
Zwiększenie mocy = osłabienie elementów odpowiedzialnych za jej przeniesienie..
Dzisiaj odbyły się pierwsze testy na docelowej zębatce tylnej 55 z. Nie trwały one zbyt długo. Silnik bardzo żwawo wkręcał się na obroty nie było już problemu wrzucić trzeci bieg. Niestety sprzęgło
powiedziało dziś stanowcze " NIEEE " gdy przy testach mój silnik w WSK
zobaczył chwilowo około 9000/10 000 obr/min...... Uszkodzeniu uległ kosz sprzęgłowy a mianowicie zostały zerwane wszystkie nity mocujące zębatkę do kosza. Moim zdaniem było to spowodowane drastycznym wzrostem mocy i wystąpieniem zarazem większego przeciążenia ponieważ cały kompletny kosz wraz z zębatką był nitowany fabrycznie i pochodził ze starych zapasów...
środa, 11 kwietnia 2012
JIKOV 2928 CE Orginal " MADE IN CZECHOSLOVAKIA" - czyli test oryginalnego gaźnika cz.1
Niedawno udało pożyczyć się mi od znajomego oryginalny gaźnik z Jawy 350 TS. Niebawem pierwszy test na nowym gaźniku i okaże się czy to wina jego chińskiego brata który jest zamontowany obecnie czy też innych czynników, które składają się na brak mocy. Oprócz gaźnika podejrzewam dalej skrócenie płaszcza tłoka od strony okna dolotowego, ale wszystko wyjdzie w praniu gdy wypróbuje nowy gaźnik .
W przyszłym tygodniu na pewno pojawi się szersza relacja, gdy będzie można powiedzieć coś więcej na temat zmian czy to na dobre czy złe.
Dane gaźnika JIKOV 2928 CE :
* średnica gardzieli 28mm
* dysza główna: 92
* dysza układu rozruchowego: 72
* dysza biegu jałowego: 40
* ręczne ssanie
W przyszłym tygodniu na pewno pojawi się szersza relacja, gdy będzie można powiedzieć coś więcej na temat zmian czy to na dobre czy złe.
W przyszłym tygodniu na pewno pojawi się szersza relacja, gdy będzie można powiedzieć coś więcej na temat zmian czy to na dobre czy złe.
Dane gaźnika JIKOV 2928 CE :
* średnica gardzieli 28mm
* dysza główna: 92
* dysza układu rozruchowego: 72
* dysza biegu jałowego: 40
* ręczne ssanie
W przyszłym tygodniu na pewno pojawi się szersza relacja, gdy będzie można powiedzieć coś więcej na temat zmian czy to na dobre czy złe.
niedziela, 4 marca 2012
Jazda próbna dzień drugi..

W gaźniku został ustawiony stan paliwa. Silnik równiej pracuje na biegu jałowym lecz podczas jazdy dalej brakuje mu dynamiki podczas przyspieszania aż do tego stopnia że po prostym odcinku drogi brakuje mu mocy żeby rozpędzić się na dwójce, o wrzuceniu trójki nie wspominając..
Póki co nie zakładałem jeszcze z powrotem membrany ponieważ staram się wykluczać elementy które mogą wpływać na tak znaczne obniżenie mocy silnika choć przypuszczam że wina nie leży w membranie. Ostatnio ktoś napisał mi że to wina dyfuzora ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć, prędzej będzie to jeszcze gaźnik lub to że płaszcz tłoka od strony dolotu został obniżony co zmieniło czasy zapełniania się skrzyni korbowej być może ze złym skutkiem na dynamikę silnika.
Na następny raz postaram się wrzucić filmik z jazdy żeby pokazać w czym problem. Być może ktoś miał podobne objawy po założeniu do WSK gaźnika z 350'tki..
Poniżej zdjęcie stanu paliwa przed regulacją :
sobota, 25 lutego 2012
Jazda próbna dzień pierwszy.. - rozczarowanie
Tak jak w temacie dziś postanowiłem pierwszy raz zrobić próbny przejazd WSK'ą. Po pierwsze zdjąłem z niej wszystkie owiewki został tylko przedni błotnik. Wszystko zapowiadało się dobrze, zatankowałem wyprowadziłem z garażu i wziąłem się do odpalania maszyny. Zapaliła na ssaniu bez większych problemów po kilku kopnięciach. I tu właśnie kończą się pozytywy dzisiejszego dnia i wielkiej próby WSK. Już na samym starcie były problemy z ruszeniem z miejsca. Silnik na biegu jałowym pracował poprawnie lecz podczas jazdy był mało żwawy. Nawet na pierwszym biegu potrzebował sporego odcinka drogi żeby osiągnąć obroty maksymalne. Przyspieszał bardzo ciężko aż nagle w górnej partii obrotów dostawał małego wzrostu mocy kiedy wchodził w rezonans który był wyczuwalny. Niestety po włożeniu drugiego biegu silnik znowu stawał się ociężały i brakowało mu mocy.
Po pierwszym przejeździe został przeregulowany gaźnik co nieco poprawiło prace silnika. Po drugim przejeździe eksperymentalnie została zdemontowana membrana jako główna podejrzana o słabe osiągi. Obserwacje były następujące, z gaźnika została wyrzucana na zewnątrz duża dawka niespalonej mieszanki, silnik na pierwszym biegu niego szybciej osiągał obroty maksymalne lecz po wrzuceniu drugiego biegu osiągał może 3/4 tyś.obr./min. po czym samoistnie zwalniał, tak jakby brakowało mu paliwa, po zredukowaniu działo się to samo, dopiero po chwili pracował "normalnie".
Wnioski z dzisiejszego dnia są następujące: Przełożenie 43/15 musi zostać koniecznie zmienione na 55/15 ponieważ biegi są zdecydowanie za długie. Nie wiem natomiast co jest przyczyną tak złego wkręcania się silnika na obroty maksymalne. Jestem zadowolony jedynie z pracy sprzęgła i skrzyni biegów. Musze wypróbować jeszcze różne warianty ustawienia gaźnika, dawki, położenia iglicy, a w razie potrzeby sprawdzić stan paliwa w komorze pływakowej. Ogarnęła mnie lekka bezradność związana z brakiem wiedzy co może być przyczyną.
Po pierwszym przejeździe został przeregulowany gaźnik co nieco poprawiło prace silnika. Po drugim przejeździe eksperymentalnie została zdemontowana membrana jako główna podejrzana o słabe osiągi. Obserwacje były następujące, z gaźnika została wyrzucana na zewnątrz duża dawka niespalonej mieszanki, silnik na pierwszym biegu niego szybciej osiągał obroty maksymalne lecz po wrzuceniu drugiego biegu osiągał może 3/4 tyś.obr./min. po czym samoistnie zwalniał, tak jakby brakowało mu paliwa, po zredukowaniu działo się to samo, dopiero po chwili pracował "normalnie".
Wnioski z dzisiejszego dnia są następujące: Przełożenie 43/15 musi zostać koniecznie zmienione na 55/15 ponieważ biegi są zdecydowanie za długie. Nie wiem natomiast co jest przyczyną tak złego wkręcania się silnika na obroty maksymalne. Jestem zadowolony jedynie z pracy sprzęgła i skrzyni biegów. Musze wypróbować jeszcze różne warianty ustawienia gaźnika, dawki, położenia iglicy, a w razie potrzeby sprawdzić stan paliwa w komorze pływakowej. Ogarnęła mnie lekka bezradność związana z brakiem wiedzy co może być przyczyną.
środa, 8 lutego 2012
Modernizacji ciąg dalszy..
Okres zimowy przynosi nowe pomysły przeróbek przed sezonem 2012 w , którym zamierzam odbyć pierwsze jazdy testowe.
Pierwszą zmianą będzie zmiana przełożenia głównego z 43/15 na 55/15. Przy testach okaże się czy nie będzie potrzebna ingerencja w położenie osi wahacza ponieważ przy normalniej pracy tylnego amortyzatora występuje lekkie napinanie się łańcucha napędowego. Motocykl zostanie pomalowany dopiero gdy wszystkie podzespoły zostaną sprawdzone. Jak na razie WSK stoi w pokoju i czeka na wiosnę...
Pierwszą zmianą będzie zmiana przełożenia głównego z 43/15 na 55/15. Przy testach okaże się czy nie będzie potrzebna ingerencja w położenie osi wahacza ponieważ przy normalniej pracy tylnego amortyzatora występuje lekkie napinanie się łańcucha napędowego. Motocykl zostanie pomalowany dopiero gdy wszystkie podzespoły zostaną sprawdzone. Jak na razie WSK stoi w pokoju i czeka na wiosnę...
piątek, 23 grudnia 2011
Budowa płaszcza wodnego cylindra cz.1
Dziś rozpoczęły się prace związane z budową zapasowego cylindra który będzie nieco zmodyfikowany. Tradycyjny radiator zastąpi płaszcz wodny z blach aluminiowych. Docelowo takie samo rozwiązanie będzie w poźniejszym terminie wykonane na głowicy cylindra. Układ chłodzenia głowicy i cylindra nie będzie łączony lecz separowany, połączony przewodami elastycznymi.
Do układu zostanie zastosowana pompa elektryczna oraz chłodnica lub chłodnice z jakiegoś enduro. Prace są na etapie usuwania żeber radiatora oraz wstępnego ustalania wymiarów płaszcza. Cylinder jest nowy nie używany, nominał ze starych zapasów.
Do układu zostanie zastosowana pompa elektryczna oraz chłodnica lub chłodnice z jakiegoś enduro. Prace są na etapie usuwania żeber radiatora oraz wstępnego ustalania wymiarów płaszcza. Cylinder jest nowy nie używany, nominał ze starych zapasów.
Subskrybuj:
Posty (Atom)