wtorek, 28 września 2010

Aktualności z życia projektu..

 Sprostowanie do postu z 23 sierpnia w którym jest opisana zmiana i modernizacja łożyska wałka zdawczego. A więc dziś gdy przymierzyłem nowe igiełki do szalek łożyska zaczęły się komplikacje. Igiełki bardzo ciasno weszły między szalki ale to nie o to chodzi.. po przesmarowaniu świeżym olejem włożonych igiełek okazało się że jednorzędowe łożysko nie ma możliwości poprawnego działania. Po przekręceniu kilkukrotnie wałkiem w celu sprawdzenia okazało się ze łożysko po kilku obrotach się blokuje ( igiełki ustawiały się po skosie względem szalek - nie były do nich równoległe ). W efekcie takiego zblokowania się łożyska mogło by dojść przykładowo do pęknięcia karteru.. Już chyba zrozumiałem dlaczego konstruktorzy zaprojektowali łożysko dwurzędowe i nie było mądre jego modernizowanie, ale wychodzę z założenia że to kolejne zdobyte doświadczenie metodą prób i błędów..


Alternatywne rozwiązania :
- przełożenie używanego łożyska z zapasowego silnika
- kupno nowego łożyska

  Występują również problemy z tulejkami brązowymi w karterach silnika wykonanych u tokarza.. mianowicie otwór jednej z tulejek nie jest centryczny względem drugiego i przy próbnym skręceniu karterów wałkiem nie da się przekręcić.. W tym przypadku zdecyduje się chyba na kupno nowych i dopasowanie ich do wałka rozwiertakiem do tulejek jeżeli będzie taka potrzeba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz